Slips, trips, and falls are the leading cause of general workplace accidents and injuries ranging from minor bruises to severe traumas such as head injuries, broken bones, sprains, and lacerations. In fact, slips, trips, and falls are often reported as the most common causes of workers’ compensation claims.

To reduce the potential hazards that lead to slips, trips, and falls, there are ways you can proactively manage your workplace environment to help lower the risk of injury to your employees and customers.
Here are 10 ways you can prevent slips, trips, and falls around the workplace:

1. Keep walking surfaces clean and free of clutter

En gardant les allées dégagées, vous pouvez rapidement réduire le risque de blessure. Un chemin dégagé réduit au minimum la possibilité pour un employé de trébucher sur un objet inattendu et réduit le risque de chute qui pourrait créer un danger de glissade.

2. Stairways & Handrails

Stairs are a common area for falls in the workplace and additional care is often required to reduce the risk of injury. Be sure to keep your stairwells clear, well lit, and free from unsecured objects. Ask yourself these questions:

  1. Do your stairways have handrails?
  2. Are the top and bottom stair marked with reflective tape?
  3. Have you removed any unsecured rugs or carpets from the stairs or landings?

3. Manage cords

Les câbles électriques, Internet et téléphoniques peuvent souvent créer une multitude d'obstacles pour les employés et les clients. Essayez de faire passer les câbles derrière les murs ou sous les tapis pour les garder cachés. Installez les prises de courant, les connexions internet et les prises téléphoniques dans des endroits faciles d'accès pour éviter de faire passer les câbles dans les allées.

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